Als zelfstandig ondernemer zonder personeel (zzp’er) dient u evenals elke ondernemer uw administratie keurig op tijd bij de Belastingdienst in te dienen. Een eigen bedrijf vergt veel tijd en energie. De administratie kan in hectische perioden nog weleens worden vergeten. Administratiekantoor Kaspers Advies in Stadskanaal neemt de administratie deels of in het geheel uit handen. Zonder dat u ergens omkijken naar heeft, wordt uw administratie met veel zorgvuldigheid in orde gemaakt!
Geregistreerd belastingadviseur
Administratiekantoor Kaspers Advies staat geregistreerd als erkend belastingadviseur. Betrouwbaarheid en zorgvuldigheid staat bij mij dan ook hoog in het vaandel. De ontwikkelingen bij de Belastingdienst volg ik op de voet. Door vele wijzigingen kan ik het mij voorstellen dat u, als zzp’er, door de bomen het bos niet meer ziet. Voor (startende) zzp’ers zijn er een aantal fiscale voordelen, mits u aan de voorwaarden voldoet. Wanneer u uw administratie onderbrengt bij administratiekantoor Kaspers Advies, zorg ik ervoor dat u zo weinig mogelijk inkomstenbelasting hoeft te betalen en dat uw jaarrekening op tijd is opgesteld.
Administratie zzp’er: fiscale voordelen
- Zelfstandigenaftrek
- Startersaftrek
- Investeringsaftrek
- Meewerkaftrek
- Fiscale oudedagsreserve (FOR)
- Willekeurige afschrijvingen
Administratie zzp’er uitbesteden
De administratie van een zzp’er is meer dan alleen de inkomstenbelasting en jaarrekening. De BTW-aangiftes dienen ieder kwartaal te worden ingediend, maar het kan ook voorkomen dat u een toeslag dient aan te vragen of te wijzigen. Een startende zzp’er moet wellicht een ondernemingsplan indienen. Deze zaken en meer zijn bij administratiekantoor Kaspers Advies in goede handen!
Besteedt u uw tijd en energie liever in zakendoen dan in uw administratie? Breng uw administratie dan onder bij administratiekantoor Kaspers Advies!